MZta je moje první a prozatím i dosavadní silnější motorka. MZa je dvoutaktní jednoválec chlazený vzduchem o zdvihovém objemu 243 ccm. Startování je pomocí nožní páka ale jde to doslova s radostí stačí párkrát prošlápnout a pak brnknout a už vrčí ve volnoběžných otáčkách. Jezdí celkem solidně, až na pár závad, které nastaly po prvním pádu sem sní neměl větší problémy. Výhoda MZty je že dokáže projet i v menším terénu a není to pouze cesťák. Je to takzvaný naháč a je celkem solidní motorka pro začátečníky a jsou na ní levně dostupné náhradní díly což se říci o nových motorkách nedá.
V dohledné době plánují výměnu páru součástí za nové jako jsounové gripy na rukojetích, výměna gum na stupačkách a nový budík tachometru. A konec koncům uvažuji o přezutí kol na cestovní pláště. Vím že nejsou na MZtě povoleny ale kdo dnes dodržuje předpisy.